Dag 13 – Den här veckan

Det har varit en vanlig vecka. Jobba, sova och jobba igen. Litet har jag ägnat mig åt den stundande julen. Torkat av ugnen litet, rensat bort de risigaste chiliplantorna och ställt hyacinter i fönstren istället. Planerar att börja städa och julpynta så smått till nästa vecka. Kanske baka lussekatter. Kanske baka pepparkakor. Det beror på om jag orkar och vill. Jag har bestämt mig för att inte ha så höga ambitioner med julen längre. Då blir den bara fylld med jobbiga måsten istf vila och njutning. Jag har fått tummen ur och köpt julkort i god tid och adresser som man får plats att skriva julklappsrim på. Kjells rimlexikon är en guldgruva som jag troget återkommer till varje år. Alltid lyckas jag knåpa ihop något nödrim som inte är för eländigt till alla klapparna. Tre klappar har jag köpt och några till återstår. Annars har det inte hänt något särskilt under veckan utom att sonen fyllde år i onsdags och att han och fästmön gifte sig i tisdags. Det var en glad överraskning. Kärlek är underbart. 🙂

Leave a comment