Dag 12 – I min handväska

Min vardagsväska liknar mest en lagom designad sportbag i läder. Den kommer från Furla och innehåller i princip allting. I det lilla blixtlåsfacket finns ett måttband för att mäta om saker passar i i skåp som jag glömt måtten på och därför används det aldrig. Där finns också en miniräknare i kreditkorsformat som var väldigt inne på 80-talet då jag fick den på jobbet. Ett visitkort till en möbelkonservator som jag skall lämna in en trasig pinnstol till vid tillfälle ligger och skaver mot ett fullstämplat lattekort från Pressbyrån och mitt passerkort till jobbet.

I det stora utrymmet ligger den tomma påsen som härbärgerade min frukostmacka i morse, en handkräm från Chanel, ett paket pappersnäsdukar, en tom förpackning till en pytteliten halogenlampa, plånbok, mobiltelefon, pocketbok och min necessär med kam, läppstift, nagelfilar och en massa krafs. Ibland huserar också en matlåda i väskan eller små inköp som jag gjort under dagen. Det är en bra väska.

Leave a Reply

