Tack Gingerstyle

Skall ni bara följa en modesajt så följ Gingerstyle. Hon är alltid stilsäker, vet precis vad som passar med vad och kommer med en massa bra tips på vad som finns i butikerna för tillfället. Inte bara lyxmärkena utan även sådant som vanligt folk har råd med. Dessutom modellar hon själv i snygga outfits och berättar generöst om allt möjligt hon är med om i modevärlden. Väldigt trevligt, användbart och utan larv.

Nu i veckan så tipsade hon om platta skor som tydligen skall bli väldigt inne denna vår. Jag föll handlöst för de läckra tofflorna i leopardprint från Wera. Jag fick tag i det sista paret i storlek 40 på Åhléns Fridhemsplan. Kvar finns ett par 41, flera 37 och 38 men inga 39. Kolla in Gingerstyle så ser ni snygga bilder på dem.

När jag letade efter dem snubblade jag nästan handlöst in i hyllan med boots och vad fanns där. En orgie i leopardprickigt. Snygga boots med precis lagom klack i den modell som jag tycker mest om. De är inga fina skor men kostar bara 300 kronor och håller de två säsonger så är det helt okej. Vill jag ha skor som håller ett decennium går jag till Svan på Grev Turegatan.

Leopardboots photo leopardboots_zps4c2f1724.jpg
Nu får det räcka med leoparder.

Jag älskar leopard men det är en hårfin gräns mellan läckert och vulgärt och jag vill inte trampa över. Kommer osökt att tänka på något Kerstin Thorvall skrev om leopardmönstrat och klimakteriekärringar. Jag är visserligen post-klimakteriekärring men kämpar ändå tappert för att hålla leoparden kvar och kärringen borta. Gränsen går precis vid leopardmönstrade fotbeklädnader

Leave a Reply

