Vill inte. Inlägg 11 #blogg100

Det finns vissa dagar då man inte har någon som helst anledning att vara sur och nere men är det ändå. Insikten att man är sur fast man inte borde ger en dåligt samvete och så blir man ännu surare. Efter en stund börjar man fnissa och då börjar det kännas bättre. Idag är en sådan dag.

Solen strålar och jag borde gå ut och promenera men jag vill inte.
Jag borde fortsätta städa byggdamm och röja bland böcker och papper men jag vill inte.
Jag borde vara nöjd och glad (för det är jag innerst inne) men jag vill inte.

Vill inte! Skitlöjligt. Jag känner mig som en femåring.

Såg på katthemmets FB-sida att lilla Miu Miu som jag blev så förtjust i och så gärna ville ta hand om har ”åkt hem” dvs hon har fått en matte nu som antagligen är hemma hela dagarna eftersom vi valdes bort pga att vi jobbade heltid. Jag är glad för hennes skull men skitledsen för min egen.

Det här kommer att ta ett tag.

Leave a Reply

