Söndagsångest, inlägg 4 / 100

Söndagar är lediga och fria men har också den irriterande ovanan att vara nästan måndagar och jag avskyr måndagar. Man har fått litet sena vanor under helgen, det är svårt att orka upp och man har en lååång arbetsvecka framför sig. På tisdagen accepterar man faktum (det är inte helg) och på onsdagen börjar det kännas bättre för då är man mitt i veckan och helgen inte långt borta. Fredagar är tokbra och lördagar bäst.

Nu låter det som om jag avskydde mitt jobb men det gör jag inte. Jag trivs bra på mitt bemanningsföretag, har fast tjänst sedan nästan sex år tillbaka, behöver aldrig känna att jag sitter fast någonstans, blir aldrig indragen i korridorintriger och kan alltid hitta en ursäkt att klara mig undan gruppövningar som personalfester, teambuilding och liknande. Jag saknar ord för hur mycket jag avskyr grupparbeten och teambuilding. Säg bara brännboll i strilregn på ett lerigt gärde dit man forslats med buss utan möjlighet att kunna ta sig hem om man inte vill traska flera kilometer till fots i fåfängt hopp om att hitta en busshållplats eller ledig taxi.

Nä, jobba är roligt inne på kontoret tillsammans med leverantörsreskontran och min dator. Efter åtta timmar vill jag kunna gå ut genom dörren, glömma allt vad jobb heter och gå hem. Nu är det söndag. Klockan är snart åtta,det är dags att titta på morgonens väderkarta och plocka fram kläder som passar temperaturen. Usch!

Leave a Reply

