I gryningen, inlägg 3 / 100

Jag älskar att gå upp tidigt på morgonen när huset sover. Njuta av att ha en lugn stund för mig själv med morgonfika, en rond på internet och mina egna tankar utan störande moment. Jag behöver mycket ensamhet. Det är så jag laddar mina batterier för att orka med den dagliga tillvaron. Så fort jag hör ljudet av andras närvaro och känner deras önskan om min uppmärksamhet försvinner mina egna behov. Det är som om hela mitt jag upphör att existera för nu har det inträtt någon/något som är viktigare. Det är inte nyttigt för mig men jag är dresserad så och över 50 års dressyr är inte något man skakar av sig i första taget. Men jag lär mig undan för undan och det går bättre. Samtidigt har jag blivit starkare med åldern och kan be om egen tid utan att få alltför dåligt samvete av det.

Denna ljuva morgonstund är mig dyr som guld.

Leave a Reply

