Karriäravslutsplanering 2013

Som envis projektledare och kontrollfreak planerar jag allting. Jag har vår gemensamma ekonomi i Excel sedan många år tillbaka och bollar ständigt olika scenarier i huvudet när jag planerar framåt, både professionellt och privat. I medierna har jag sett att om vår ekonomi skall klara sig är det nödvändigt att folk arbetar längre än till 65 år. Jag har viss förståelse för det även om jag också är mycket medveten om att en förutsättning för att folk skall arbeta är att det finns någon som vill anställa dem. Hur som helst är det mitt eget ansvar att se till att jag uppnår det jag önskar.

Jag vill ha ett deltidsjobb. Inte fyra timmar per dag, då kan jag lika gärna fortsätta som jag gör nu. Jag vill jobba 3-4 dagar per vecka i nuläget. Om fem år eller så (då jag fyller 65) vill jag kanske gå ned till 2 dagar per vecka och sedan fortsätta på det viset till 67, 70 eller så länge jag tycker att det är roligt. Jag vill ha mera egen tid nu när sanden i timglaset är på väg att rinna ut men jag vill också ha intellektuell stimulans och den finner jag bäst på ett arbete. Jag räknar krasst med att leva minst 25 år till. Vi blir gamla i vår familj så jag skulle kunna slå mormors rekord och bli 100 men det är inget jag räknar med.

Jag vill jobba som ekonomiassistent. Visserligen har jag haft mycket mer avancerade uppgifter än så under mitt nu 40-åriga yrkesliv men jag springer inte i karriärhjulet längre. Det är så skönt att kunna rensa bort arbetet ur huvudet när dagen är slut och gå hem till sitt eget liv och ekonomi är roligt. Jag är bra på leverantörsreskontra och projektekonomi. Tack vare Manpower som jag jobbar på sedan många år har jag skaffat mig erfarenhet av de flesta affärssystem som finns på marknaden; Oracle, SAP, Agresso, SVPC/Visma, Scala med flera. Mina bästa kompisar är min PC och Excel. Förstår inte vad jag gjorde innan Excel fanns. Jag trivs bäst om jag får sitta och knappa på min dator hela dagarna. Det är min huvudsysselsättning även på fritiden i konkurrens med stök i köket, bokläsande och shoppande.

Drömjobbet finns någonstans i det privata näringslivet i Stockholms innerstad. Jag älskar naturvetenskap men har tyvärr inte förmågan att jobba med det. Mina talanger är administration, ekonomi och projektarbete. Att kunna använda dem på ett teknikorienterat företag vore kanon.

Jag jobbar på Manpower som sagt och de betyder oerhört mycket för mig. Jag trivs fantastiskt bra med dem som arbetsgivare. Jag har haft jättebra chefer och de tar verkligen hand om sin personal. Det skall mycket till innan jag lämnar dem. Tyvärr kommer det inte in många uppdrag på deltid och det är därför jag har börjat titta på arbetsmarknaden. Hittar jag Det Perfekta Deltidsjobbet så tar jag det. Självklart i öppen kommunikation med min konsultchef och utan att skada den kund jag för tillfället har. Dumt, kan man kanske tycka men jag är den sortens människa. Jag tror på raka puckar, hederlighet och skyldighet att uppfylla ansvar som jag tagit på mig.

Om du tror att jag skulle passa in i din organisation får du gärna skriva ett mail till mig på markenfelt at gmail punkt com så kan jag skicka min CV till dig.
Jag finns även på LinkedIn.
Om du är intresserad men inte vill anställa så finns ju Manpower som en möjlighet. Jag har varit företagare men har inga planer på att återgå till det livet och Manpower betyder mycket för mig.

Leave a Reply

