Lyckligt lottad

Jag har världens bästa äkta man. Inte nog med att han beställer en svindyr leksak till min födelsedag. Han kommer dessutom hem med Sangria och annat gott på fredagskvällen och fixar i största allmänhet när jag säger att nu har jag nått min gräns och orkar inte. Jag var trött, svettig och utmattad när jag kom hem. Det tog en iskall dusch och två timmars vila innan jag kände mig pigg och sval igen. Då ställde jag mig i diskbaljan och tog hand om det som samlat sig under veckan. Det var en hel del. Nu är jag hungrig som en varulv, inte klädd för att gå ut och vi hade ändå bestämt oss för att laga middag hemma. Det finns entrecote i frysen men ugnspotatis tar för lång tid och jag kom aldrig iväg till PrisXtra för att köpa sallad. Trött, utsvulten och kinkig gnäller jag om att jag vill inte laga mat, jag vill HA mat. Då säger han lugnt att han fixar. Det är så himla underbart. Jag kan bara ta min sangria och sätta mig vid datorn och njuta av de underbara dofter som sprider sig från köket. Jag behöver inte bry mig det minsta och det är så skönt. Jag är sannerligen lyckligt lottad.🙂

Datamiddag
Det tog inte ens en kvart. Mjumms!

Leave a Reply

