7. Tre färger jag gillar

Svart. Vampyrsvart i alla lägen. Kanske inte på bröllop men annars funkar svart när och var som helst. Det är elegant, det slankar, kan kombineras med vilken accentfärg som helst och passar min ljusa hy. Med svart som bas i garderoben har jag alltid något att ta på mig. Det enda som behövs är rätt accessoarer och gärna ett fint läppstift. Se här på lilla söta Kylie Minoge.

Photobucket
Så enkelt och så elegant.

Rött. Det är en kraftfull färg och jag känner mig stark i den. Bär gärna rött till fest och det är jättesnyggt på sommaren när man fått litet färg på huden. Jag gillar rött som inte har för mycket gult i sig. Det skall vara ungedär som hallonbåtar eller en jättevallmo när den just har slagit ut sin vackra sidenkjol på sommaren.

Photobucket
Bilden kommer från den vackra bloggen Fagerliden. Rekommenderas varmt.

Grönt. Grönt är skönt. Skönt som sommar, varma vindar och nyutslagna träd. Grönt som trolska skogstjärnar, smaragdglänsande trollsländor och krispiga tulpanblad. Glöm för all del inte prinsesstårta, pistagenötter och söta nyplockade spritärter direkt från trädgårdslandet. Grönt är livets egen färg. Allt som är nytt, friskt och levande.

Amarillos maj
Ack, så jag längtar efter de nya plantorna

Leave a Reply

