6. Tre saker på min att-göra lista

Jag är en doer och brukar vara bra på att få saker ur händerna på jobbet. Hemma är det tyvärr litet si och så med den saken. Det som jag behöver ta tag i just nu är:

Förbereda de mest fimbulvintriga sakerna för nästa säsong. Putsa och impregnera vinterkängor, leta reda på någon som kan laga revorna i min luggslitna men underbart varma päls och tvätta och stuva undan de varmaste vintertröjorna. Det är vårvinter men jag tror inte att temperaturen kryper under -15 grader längre.

Ta hand om lakan, örngott och handdukar som skall manglas och dukar som skall ha stryk. Det är otroligt hur snabbt kistan som jag förvarar ren ostruken tvätt i fylls på. Det var väl inte så länge sedan jag var i mangelrummet med en stor hög? I julas? Jaha. Eehh..😳

Gå ned 15 kg till sommaren. Ja, jag vet det går inte men fem då. Det är inte svårt. Det enda jag behöver göra är att dela upp det dagliga matintaget i flera måltider och promenera mera. Jag har gjort det förut och jag kan göra det igen. Skulle må bättre, känna mig snyggare och trivas bättre i mina kläder. Inte för att jag känner mig fet, jag tycker att jag är ganska fin, men det är tungt för ryggen och jag blir andfådd för minsta lilla. Till och med skorna har blivit för små.

Target weight

Leave a Reply

