Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Den finns inte. Jag minns inte. Det var säkert roligt att fylla år när jag var barn men jag kommer inte ihåg det. Som vuxen tyckte jag mest att det var jobbigt. Snälla släktingar kom och gratulerade men jag var mest nervös för att få skäll för att jag inte tackade tillräckligt fint, tillräckligt snabbt eller tillräckligt många gånger för de presenter jag fick. Jag har väldigt snälla och rara släktingar men den ständiga ängslan över att göra något fel är ett smolk i glädjebägaren. Numera brukar min man och jag fira tillsammans. Vi fyller båda i juni med bara tre dagars mellanrum så det passar så bra. Vi går ut på stan, och köper presenter till varandra och äter något gott på ett trevligt ställe. Ofta försöker vi ta några dagars semester i anslutning till födelsedagarna så att vi får tid för varandra. Jag har världens underbaraste man.

Leave a Reply

