Dag 07 – Min bästa väninna

Jag har haft flera bästisar genom livet men ingen som den väninna jag träffade via ett jobb på France Telecom Nordphone. Hon är förmodligen den intelligentaste människa jag någonsin träffat (i nära konkurrens med min man) och hon har en massa goda egenskaper som jag ser upp till och försöker kopiera. Jag lär mig ofta saker genom att följa andras exempel. Jag har tyvärr en osalig förmåga att även följa dåliga exempel men det är det inte tal om i det här fallet. Av min väninna, som också är min namne, har jag lärt mig mycket om career management, personlig stil, matlagning, och hur man tar sig igenom livet i högklackat utan att se ut som en ledbruten ko.

Det som jag beundrar mest hos denna väninna förutom hennes knivskarpa intellekt är hennes sinne för diplomati (jag är lika diplomatisk som en pitbull med PMS), kokkonst och osvikliga känsla för stil. När det gäller naturvetenskap så brukar jag rådfråga mitt levande wikipedia som jag är gift med men i allt annat litar jag på min väninna. Som en riktig vän skulle hon aldrig säga något bara för att jag skulle bli glad, hon säger som det är och det är tyvärr inte så vanligt som man skulle önska. Vad som än händer vet jag att jag alltid kan lita på henne och det är något som jag är innerligt tacksam för. Det är som att ha fått en älsklingssyster som man valt själv.

One thought on “Dag 07 – Min bästa väninna

Leave a Reply

