Älskling, du är mitt socker

Enligt den förnämliga sajten bröllopstorget firade vi sockerbröllop ( 6 år) i helgen. Avgjort trevligare benämning än träbröllopet förra året eller det yllebröllop som vi kommer att fira nästa år. Vad skall vi köpa till varandra då? Strumpor?

I år hade vi bestämt oss för att först och främst inte bestämma oss för mycket. Vi hade redan köpt våra respektive presenter, Civilization 5 till mig och Dead Rising 2 till honom. Sedan skulle vi promenera på stan, kanske shoppa något och avsluta med Kobebiff på Grill. Vi gick ut i det vackra höstvädret, hittade skor till Per hos Wera på Odengatan och en fin skrivbordslampa till mig på Ljushuset. Jag ser så dåligt och vill helst ha tänt i taket för att slippa ta upp tangentbordet och hålla det framför ögonen varje gång jag vill knappa in något kommando som inte sitter i fingrarna. Vi bestämde oss för att flytta morfars Strindbergslampa till morfars skrivbord där den hör hemma och skaffa en ny lampa till mig som bättre fyller mina behov. Jag tycker att vi gjorde ett fynd. Anetas vackra lampa Narvik i mässing kostade bara 500 spänn. Sedan åkte vi hem och lastade av och vilade en stund innan vi gick till Grill.

Grill var fantastiskt. Överdådigt på ett sätt som jag inte sett utanför USA. Jag tyckte att det var suveränt hur de hade delat upp lokalen i flera rum med helt olika atmosfär. Där fanns ett tropiskt rum, komplett med haj i taket, papegojor, bambu och tropiska växter, ett kinky rum med skyltdockor i sexiga underkläder, ett venetianskt rum i gräddvitt, guld och taklampor i glas och ett italienskt rum med rödrutiga dukar, pinnstolar och lampor i smidesjärn. Där satt vi och jag tyckte att det var underbart romantiskt och fint. Vi tog båda ryggbiffen av Wagyukött och den var helt gudomlig. Serverades med en liten caesarsallad och pommes vid sidan om, grillad tomat på crostini och både bearnaisesås och rödlöksås i pyttesmå byttor. Sanslöst dyrt men vadå, vi gör inte om det här förrän om ett år eller så. Men jag går gärna tillbaka till Grill för att ta en drink eller tre och njuta av atmosfären. Kanske äta någon av de mindre dyra rätterna på menyn. Vi flanerade ut i natten mätta och belåtna och tog en sväng förbi Tiki room off Rörstrandsgatan för en tropisk drink innan vi gick hem.
Det var en underbar bröllopsdag.

Leave a Reply

