Ljuva sommar!

Jag har några favoritord i det svenska språket. Ord som jag tycker är särskilt vackra eller som betyder något speciellt för mig. Morgongåva är ett ord som jag älskar för att det är så vackert, får mig att tänka på sagor med lyckliga slut och den lilla Uppländska orten som jag åkt förbi ibland på väg till fjälls. Morgongåva hör intimt samman med favoritordet kärlek.

Favoritordet framför alla andra just nu är semester. Ett ord som hör ihop med en annan favorit; frihet. Vi är nu lediga i tre hela veckor och det känns alldeles alldeles underbart. Vi har inga större planer utan tänker ta dagen som den kommer, gå på muséer, äta ute, promenera, ha massor med sex, dricka bubbel och njuta av livet och varandra. Jag tror att det är första gången som vi får tre hela veckor tillsammans och vi har ändå varit ett par i över sju år. Det skall bli skönt att få göra som vi vill, när vi vill och hur vi vill utan att ha några bekymmer. Det är frihet.

En del saker finns förstås i kalendern. Tvättstugan idag och sedan dusch och en promme. Imorgon skall jag till skomakaren och hämta nyklackade sandaler och min vita väska som tappade handtaget förra veckan. På onsdag blir det lunch med Kär Väninna och nya ögonbryn på salongen. Midsommar firar vi (inte) hos vår bästis på Sveavägen. Tack för att du räddar oss från små grodorna.

Leave a Reply

