Mellan uppdrag, dag 3

Intervju kl 10:00 idag. Sprang iväg taggad som f-n. Trevligt ställe vid Marievik. Bra kommunikationer. Jag tror att jag gjorde ett gott intryck. Hoppas det. De kommer att höra av sig nästa vecka. Efter mötet promenerade jag i vårsolen över Liljeholmsbron mot Hornstull. Velade litet om jag skulle åka direkt hem eller inte. Det var ljuvligt vårväder och jag behöver ju titta efter något att ha till bröllopet som Per och jag är bjudna på i sommar. Åkte till NK och provade igenom hela damavdelningen. Det fanns ingenting. Det närmaste var en vacker gråbeige dräkt som jag hittade på Caractère, Jackan var tyvärr på tok för trång. Marella hade en snygg benvit kavaj av Chaneltyp som hade funkat perfekt med en ljus dressad byxa till men någon sådan fanns givetvis inte. In Wear hade en vacker lavendelblå klänning i tjock polyestertaft men den satt som ett korvskinn och tuttarna ramlade nästan ut. Karen Millen hade gudomliga klänningar men jag får inte ens på mig storlek 16. Suck och stön. Kriss hade en byxa som kanske kanske skulle passa med jackan från Marella men då måste jag köpa den ena delen på öppet köp, trava iväg tvärs över hela våningsplanet till nästa ställe och se om det går att kombinera. Som lök på laxen har jag världens ballongmage idag. Förstår inte var den kommit ifrån. Tycker att jag har ätit förståndigt de senaste dagarna då jag har kunnat laga mat hemma. Var ganska nere när jag kom hem och kände mig tjock, gammal och ful. Får gå ut och titta en annan dag, utan ballongmage. Jag har två månader på mig att gå ned 15 kg.🙂

Leave a Reply

