Mellan uppdrag, dag 1

Jag jobbar på bemanningsföretag. Trivs superbra med det. Jag är medveten om debatten som pågår och visst finns det företag som behandlar sin personal illa men jag har haft tur som hamnat på det största och bästa företaget i branschen. Min arbetsgivare (nej, jag tänker inte skriva ut namnet) tar hand om sin personal, har bra chefer och jag känner mig mycket tryggare här än vad jag skulle göra på ett vanligt företag. Jag har en fast anställning på mitt bemanningsföretag, garantilön, kollektivavtal, friskvård, lagstadgad semester och allt som jag skulle haft om jag jobbat kvar på t.ex. Ericsson eller något av de andra företagen jag jobbat på. Dessutom har jag förmånen att ha en hel säljkår som jobbar så att svetten lackar för att hitta ett nytt uppdrag som passar mig nu när det senaste, som varade i nästan 1,5 år, har tagit slut. Jag tror inte att jag hade fått samma stöd på Arbetsförmedlingen. De gånger jag hamnat där har jag vackert fått klara mig själv och dessutom haft en massa byråkrati med a-kassan. Det är bara såå skönt att slippa det den här gången. För övrigt är det roligt att jobba som konsult. Det passar mig. Jag trivs i leverantörsrollen och gillar att byta miljö och arbetsuppgifter då och då. Nu ringde det förresten. Intervju på torsdag. Jag älskar mitt jobb.😀

Mellan uppdrag passar jag på att njuta av tiden. Stressa av och småpyssla litet hemma med att göra saker som behövs och sådant som jag tycker om. Den här veckan är det dessutom kanonväder så det blir fönsterputs. Byter alltid till sommargardiner till Första Maj varje år så det passar fina fisken att göra det just nu. Sovrumsfönstret är klart. Skall stryka gardinerna senare och hänga upp dem. Har litet middag på gång. Passar på att leka litet i köket nu när jag har tid. Det är trevligt att äta tillsammans på kvällen och Per är nog glad att få något i sin lunchbox om dagarna.

Revben
Revbensspjäll och rotsaker klara för ugnen.

Jag gjorde ett ganska misslyckat försök med texmexinspirerade ribs för ett par månader sedan så nu kör jag ett säkrare kort och tittar i mammas gamla kokbok från 1943. Salt, vitpeppar och litet ingefära skall det vara. Vanlig potatis hade väl varit bäst men den var slut så det fick bli rotsaker istället. Börjar med att bryna revbenen runt om i 200 grader. Sedan får de eftersteka på låg värme så att de blir möra. Jag vill ha dem så att köttet ramlar av benen när man tar i dem.

Editering: Tagit bort länk som inte funkar.

Leave a Reply

