Hedersgästen

Jag har alltid älskat katter. Jag gillar deras renlighet, självständighet och självklara grace och skönhet. Mitt nuvarande liv med jobb och allt har tyvärr inte plats för någon katt men om jag pensionerar mig eller går ned till deltid om ca 4,5 år så vill jag gärna ha en egen kisse hemma. Går ofta in på Stockholms Katthems hemsida och tittar längtansfullt på katterna där. Nu till julen fick jag litet av kattbehovet tillfredsställt av Richie som A & J hade med sig från Helsingborg.

Richie1
Ritchie är en helt underbar katt. Han jamar inte hela tiden eller snor sig runt fötterna på en så att man snavar. Han tigger inte vid bordet eller hoppar upp på det när man sitter och äter. Han sköter sin hygien exemplariskt och respekterar att människor som ligger i sängen och sover vill fortsätta med det tills de vaknar själva. Rena drömkatten.

Richie2
När han inte leker med sin vackra matte jagar han sina leksaksmöss; gömmer dem bakom dörrar, under byråar (dammigt, dammigt), under mattor och litet varstans. Julklappssnörena var också väldigt roliga. Vi oroade oss i onödan för möblerna. Han klöste litet på sängen men den är över 25 år gammal och skall snart bytas i alla fall.

Ritchie4
När han inte lekte tyckte han mest om att sitta i fönstret och titta ut. Hemma får han vara ute själv och leka men här följde husse med. Ritchie håller sig i närheten och kommer när man ropar. Inte genast naturligtvis men efter en liten stund. Det gäller att hålla på värdigheten.🙂

Ritchie3
På nätterna sov han snällt i sin lilla låda. Vad är nu det här med katter och kartonger? De verkar älska alla pyttesmå korgar och boxar som de knappt får plats i.

One thought on “Hedersgästen

Leave a Reply

