Nu är det över

Michael Jackson, Wacko Jacko, är borta. Det är naturligtvis en stor nyhet men jag kan inte påstå att jag blev överdrivet förvånad. Jag menar, hur kan en människa orka. Han har drivits på som ett djur sedan han var barn. Jag minns en liten kille i Jackson Five som sjöng Rockin’ Robin och dansade. Grabben växte upp, fortsatte dansa och göra musik. Kan inte påstå att jag var så imponerad av hur hans dansstil utvecklades över åren. Tyckte mest att han rörde sig som en sprattelgubbe med Tourette. Men han gjorde några fantastiska videos. En av mina favoriter är In the Closet där Naomi Campbell enkelt stal hela föreställningen för honom.

Kanske var han ett misshandlat utsatt barn, kanske har han själv utsatt andra barn, kanske finns det en del unga pojkar därute som drar en lättnadens suck just nu. Det får vi aldrig veta och det spelar ingen större roll längre. Det är över nu. Vila i frid Michael.

Leave a Reply

