Parfymer

Jag gillar verkligen Makeup TV. Den här gången fastnade jag för ett blogginlägg om parfymer. När jag gick i skolan hade alla Miss Dior. Mamma hade Rochas Femme eller Molyneux Fête. Ingen av de dofterna står jag ut med idag men jag tycker att parfymer är viktigt. Jag har flera olika och väljer beroende på humör, tillfälle och vad jag har på mig för dagen.

Parfymer

När jag är på damigt humör och bär en strikt dräkt eller kostym trivs jag med Coco från Chanel. Cristalle är en spritsig sportig doft som jag brukar ha till jeans och casual wear och när jag känner att jag behöver piggas upp litet. Perfekt för gråmulna dagar. Till vardags och guldsmycken bär jag E. Coudray Ambre et Vanille. Jag hittade den på NK förra året och blev helt betagen i den sensuella kvinnliga doften. Säljarens argument att de sålde den till det engelska hovet fick mig att gå därifrån (vem under 75 år vill dofta som Elisabeth II) men efter två dagar var jag tillbaka och köpte den. Den är bara för ljuvlig. En annan storfavorit är Donna Karans Cashmere Mist som jag alltid bär till pärlor, angoratröjor och mjuka pälsbrämade plagg. Den funkar också till vita spetsunderkläder och små sidenskor med svandun.😉 En annan gammal favorit är Escadas Sentiments som jag bär till silversmycken och kalla färger. Den måste jag tyvärr byta ut för jag har blivit överkänslig mot den. Det är något i vissa parfymer som jag inte tål. Jag kan t.ex inte ha någon av Lancômes dofter. Som tur är kommer det hela tiden nya spännande produkter. Jag har önskat mig Chanels nya No 5 i födelsedagspresent. Fick ett prov i NK-disken häromsistens och tycker att den är helt underbar. Kommer att passa perfekt som ny “silverparfym”.

Leave a Reply

