Konsten att inte köpa gardinstång

Den gamla gulnade gardinstången som satt i köket har åkt ut och jag tänkte ge mig iväg till Clas Ohlson för att köpa en ny så att snickaren kan sätta upp den nästa vecka. Åkte iväg till Centralen och kom på att min mascara är slut. NK har inte Max Factor längre så jag larvade in på Åhléns och köpte den nya False Lash Mascara. Har länge velat testa den. Har också lekt med mina nya sminkborstar från Chanel som jag köpte förra veckan. Den ena skulle vara till att skugga globlinjen med och den andra till att jobba in skuggor i varandra. Naturligtvis har jag glömt vilken som är vilken.

Sedan gick jag in på Lindex för de har bra underkläder. Provade halva affären och hittade en snygg svart balconette och en sött set i prickigt.

BH-set

Tog ett varv på NK och tittade efter en ny vit sommarväska. Det fanns en del snygga men de var mest kittfärgade eller beige och det är inte vad jag vill ha. Gick ned till Sturegallerian. Hittade inget där heller men såg en affish från Romani på Biblioteksgatan. Total utförsäljning med 30 % rabatt på allting. Ca 20 minuter senare var jag stolt ägarinna till denna. Det var nog sista inköpet i den affären för nu skall de gå över till att sälja endast Longchamp och de väskorna tycker jag inte om.

Väska

Gardinstång??? Vadå gardinstång?

3 thoughts on “Konsten att inte köpa gardinstång

Leave a Reply

