Planering inför Det Nya Köket

Nästa vecka kommer snickaren med sitt folk och river och i slutet på maj borde allt vara klart. Jag funderar redan nu på vad vi skall ladda det nya kylskåpet med. Jag har längtat mig blå efter en riktig frys för vi har alltid knöfullt i den lilla kombi vi har nu och jag kan inte baka, göra långkok eller någonting för det är “fullt i frysen”. Sedan vill jag ha en sval där vi kan ha vitt vin, vatten och annat. På den trevliga bloggen Red Scream and Riesling har jag fått förslag på några torra Rieslingviner som jag kommer att knata ned till Norra Stationsgatan och handla. De får inviga den nya kylen. De får nog sällskap av en Lanson Rosé, några Chapel Hill som vi brukar bruncha på och en låda Tendarra rosé som är ett helt okej tjut för att vara boxvin. Vad frysen skall laddas med har jag inte riktigt bestämt än. Vi har vissa stapelvaror som alltid ligger där; laxdragspel, majskolvar, hamburgare, köttbullar, ärter och annat krafs. Jag längtar efter att baka mormors goda grahamsbullar i mitt nya kök och lägga ned dem i min nya fina frys. När allt är byggstädat, inplockat och klart skall vi väl ha någon form av baluns också. När jag hunnit andas ut litet.

Leave a Reply

