Nytt kök på momangen tack

Vårt kök är rena mardrömmen. Hyllorna är från 1927 då huset byggdes, lådorna kärvar och luckorna är asfula. Färg och tapeter flagar. Jag HATAR det! Har drömt om ett nytt kök i flera år. Det finns en Invitabutik i hörnet Odengatan/Birger Jarlsgatan och jag kan bara inte gå förbi deras fönster utan att stanna och sukta efter det vackra vaniljvita Nordicköket. Snodde en bild från hemsidan och den är litet grynig men ger ändå en bild av hur snickerierna ser ut. Precis vad jag vill ha; ett strikt lantkök. Romantiskt men inte krylligt.
Photobucket

Nu blir det av. Tack till besiktningsmannen som dömde ut vår ventilation så att vi äntligen fick ändan ur vagnen. Eftersom vi var tvungna att kosta på rivning av köksfläkt, skåp, frilägga ventilen och sedan snygga till efteråt tyckte vi att det var lika bra att göra hela jobbet. Inte 10 år till med ett halvfärdigt kök. Det räcker sååå bra med det fula hålet ovanför kylen vi redan har fått stå ut med. Handpenningen är betald, banklånet är utlovat och snart far det gamla köket åt h-e där det hör hemma.

Ritningar i pappersformat är ett elände när man bloggar men som tur är har maken en ny kamera som fixade det hela. Så här skall det bli:
Ritning 1

Ritning 2

One thought on “Nytt kök på momangen tack

  1. Ni kommer att få det jättefint i det nya köket. Nästan så att jag också blir lite sugen på att renovera, även om det inte är något större fel på mina köksskåp. Dock behöver jag måla eller tapetsera om i både kök och vardagsrum. Jag får väl se när energin faller över mig.

Leave a Reply

