Fett byte

Tjejerna träffas med oregelbundna mellanrum för att byta smink, dricka skumpa, äta plock och snacka om så’nt som tjejer snackar om när killarna inte är med. Utmärkta tillfällen att göra sig av med alla de där felköpen som såg underbara ut i butiken men visade sig vara rena katastrofen när man testade dem hemma. Konstigt. Varför skall inte en produkt som passar på en purung modell på max 50 kg vara vara minst lika underbar på en mogen kvinna i sin bästa trivselvikt? Fel på produkten såklart. Jag bytte några oanvända läppstift som var för mörka, en chanelskugga som inte funkade, ett schampoo och litet annat krafs. Hade en fantastisk kväll med jordens skönaste damer, sippade Bellinis och rödvin och njöt av Cajsa Wargs goda ostar. Vinglade hem med ett verkligt fett byte. Kolla!
Fat loot

Jag älskar Chanel och rengöringsprodukterna gjorde mig inte besviken. De gör rent ordentligt och doftar gott. Angel body lotion var himmelsk, vad annars. Jag hade tidigare en parfymerad kräm men den doftade för starkt och jag fick tyvärr en allergisk reaktion av den. Min gamla favorit Lancôme bi-facil eye make-up remover tar snart slut så jag ser fram emot att testa Vichy Pureté Thermale for sensitive eyes. Den verkar vara en produkt för mig som har känslig hy.

Jag sminkar mig aldrig i vardagslag längre eftersom jag tyvärr blivit litet överkänslig med åren och lätt får allergiska reaktioner av puder och vissa konserveringsmedel som är vanliga i kosmetika. Men ibland vill jag vara fin på kontoret och då funkar den diskreta kittfärgade ögonskuggan från Shu Uemura perfekt. Den är lätt att applicera, sitter hela dagen och ger verkligen ögat ett lyft. Alla tjejerna är entusiastiska över Shu Uemura så nu får mina Chanelfavoriter passa sig. Hittar jag märket på NK så är det väl kört.

Leave a Reply

